Společnou cestou k úspěchu
Název projektu CZ: „Společnou cestou k úspěchu“
Číslo programu: 02
Název programu: Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Číslo výzvy: 02_16_039
Název výzvy: Výzva č. 02_16_039 pro Inkluzivní vzdělávání pro KPSVL II.
Doba realizace:
Datum zahájení: 1. 7.2019
Předpokládané datum ukončení: 30. 6. 2022
Celkové způsobilé výdaje: 5.046.598,75,- Kč
Anotace projektu
Smyslem projektu je podpořit děti ze socioekonomicky znevýhodněného a současně kulturně odlišného
prostředí v jejich vzdělávacím procesu v inkluzivním prostředí mateřské školy. S tím je neodmyslitelně
spjata samotná podpora rodičů/opatrovníků dětí, u nichž je velmi patrná potřeba budování kladného
přístupů k problematice vzdělávání a vzdělanosti obecně, a také podpora pedagogů MŠ.
Všechny uvedené cílové skupiny projekt systematicky propojuje a zabezpečuje tak jejich provázanost.
Co je cílem projektu?
Projektem cílíme na další rozvoj a prohlubování inkluzivního prostředí v MŠ prostřednictvím výuky soustředěné na to, aby se každé dítě naučilo využívat svůj potenciál a umělo komunikovat a spolupracovat s ostatními. To vše za současné spolupráce s rodiči/zákonnými zástupci dětí, navštěvující mateřskou školu.
POPIS KLÍČOVÝCH AKTIVIT PROJEKTU
KLÍČOVÁ AKTIVITA č. 1: ŘÍZENÍ PROJEKTU
- Administrativní tým (hlavní manažer, finanční manažer)
- Odborný tým - pracovník pro práci s dětmi
- Expertní pracovník MŠ (9 pedagogů MŠ)
- Expertní pracovník ZŠ (2 pedagogové z 1. třídy)
- Expertní pracovník předškolního klubu (2 pedagogové z Krtečka)
KLÍČOVÁ AKTIVITA č. 2: SEBEJISTÝ PEDAGOG PŘEDŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ
Podaktivita 1: Vzdělávání pedagogů MŠ v metodách konceptuálního učení dětí a zavádění těchto metod do pedagogické praxe za účelem plynulého přechodu dětí z předškolního vzdělávání na základní školy
- Vzdělávání Grunnlaget + zavedení metody do praxe (profesní portfolio, ukázkové hodiny)
Podaktivita 2: Podpora pedagogů MŠ prostřednictvím vzájemné spolupráce s předškolním klubem a s pedagogy prvních tříd ZŠ s cílem zajistit kvalitní přípravu dítěte na přechod do ZŠ, a to po celou dobu docházky do mateřské školy
- Předškolní klub Krteček – 4x setkání za školní rok
- Pedagogové z 1. tříd ZŠ – 8x setkání za školní rok
KLÍČOVÁ AKTIVITA č.3: ZAOSTŘENO NA DĚTI A RODIČE
Podaktivita č.1: Spokojené dítě ve společnosti ostatních
- Pravidelná práce s dítětem v průběhu týdne (rozvoj všech dovedností, portfolio dítěte, vytvořené pracovní listy pro práci s dítětem – 3 pro jeden projektový týden)
- Realizace projektových týdnů
(10x za školní rok, budou vytvořeny harmonogramy projektových týdnů + sebereflexe pedagoga)
Tematické oblasti:
- DÍTĚ JAKO OSOBNOST
Matematická pregramotnost
Sebeobsluha se zaměřením na moje tělo
Logické myšlení, paměť
- DÍTĚ VE SKUPINĚ OSTATNÍCH DĚTÍ
Komunikace – používání jazyka, řeč
Dítě ve skupině – námětové hry
Smyslové hry, pokusy
- MODERNÍ UČENÍ
Rozvoj digitálních kompetencí
- KNIHY PLNÉ ZÁŽITKŮ
Rozvoj čtenářské pregramotnosti
- DÍTĚ A POHYB
Jemná motorika
Hrubá motorika
Podaktivita 2: Dítě mezi svými rodiči
- Zřízení klubu pro rodiče a děti – SOVIČKY – 1x týdně 45 minut, 30x za školní rok, 1x za měsíc bude klub otevřen i pro rodiče